Integritetspolicy – Install

Install Nordic AB är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter vi behandlar.
Organisationsnummer: 559114–9744

Adress: Furunäsvägen 100, 944 71 Piteå

E-post:
Telefon: 010-240 08 00
Webbplats: www.install.se

Organisation och ansvar

Vår VD är ytterst ansvarig för innehållet i denna integritetspolicy samt att den följs av alla anställda och uppdragstagare. Ansvaret kan delegeras till annan lämplig person inom Install. Alla medarbetare och uppdragstagare är skyldiga att agera i enlighet med policyn.

Vilka uppgifter vi samlar in

Vi kan samla in kontaktuppgifter (t.ex. namn, telefonnummer, e-postadress) och annan information som du lämnar i samband med offertförfrågan, beställning, avtal eller rekrytering.

Varför vi behandlar personuppgifter

Vi behandlar personuppgifter för att:

    •  Leverera våra tjänster
    •  Kommunicera med kunder och samarbetspartners
    •  Hantera avtal, fakturor och betalningar
    •  Rekrytera nya medarbetare
    •  Uppfylla lagkrav

Principer för personuppgiftsbehandling

Vi följer GDPR:s grundprinciper:

    • Laglighet – uppgifter behandlas med laglig grund
    • Ändamålsbegränsning – uppgifter används bara för det ändamål de samlats in för
    • Uppgiftsminimering – vi samlar inte in mer uppgifter än nödvändigt
    • Korrekthet – uppgifterna hålls aktuella
    • Lagringsminimering – vi sparar uppgifter så kort tid som möjligt
    • Integritet och konfidentialitet – vi skyddar uppgifter mot obehörig åtkomst

Lagringstid

Vi sparar uppgifter endast så länge som krävs för ändamålet eller enligt lagkrav, t.ex. bokföringslagen.

Delning av uppgifter

Vi delar endast uppgifter med:

    •  Leverantörer och samarbetspartners som behövs för att leverera våra tjänster
    •  Myndigheter när vi är skyldiga enligt lag

Dina rättigheter

Du har rätt att:

    • Begära tillgång till och rättelse av dina uppgifter
    • Få dina uppgifter raderade när det är möjligt
    • Invända mot behandling eller begära begränsning
    • Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)

Säkerhet och incidenthantering

Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter. Eventuella incidenter rörande personuppgifter rapporteras omedelbart till personuppgiftsansvarig, som vid behov anmäler till IMY inom 72 timmar.

Externa leverantörer

Vid samarbete med externa leverantörer säkerställs alltid att personuppgifter hanteras enligt GDPR och att personuppgiftsbiträdesavtal tecknas där det krävs.